november 1129

Reportage 22 T-27 hotrod

Hej gott folk  nu ska ni få läsa om en riktigt grym bil  ägaren gav mej en åktur som hette duga på bigmeet 2011,

 

Fotade  denna häftiga bil när ägaren kom fram o började prata med mej efter lite snack om ditt o datt om bilen tog jag mod till o fråga   ja ja ( stärkt av lite kurant )

 

om jag inte skulle få ta en provtur faktiskt mest på skoj då ägaren inte kände mej  .

 

döm om min förvåning när ägaren sa visst vi tar en tur  smidig som jag är hoppade jag ner fort som fan i detta badkar innan ägaren skulle ändra sej .

 

Jag har ju åkt många snabba bilar men aldrig i ett badkar harredjävlar vilken upplevelse sitta på golvet inga rutor bara en fet motor som vrålade puu.

 

När vi kom till baka hade jag enligt zeppo västerås största leende  sååååå grymt häftigt ,

 

ett stort tack till ägaren vi kanske syns på bigmeet 2012.

 

Hur ska jag nu kunna toppa detta njaaa får la bli i sellas röda musse 427 den kommer bli nått i hästväg ( oops där fick jag till det  hästväg  haha)

 

Här kommer lite fakta från ägaren  mycke nöje  / steff

 

   

 

                                                      foto : © steff

 

 

 

 

 

 

Hej steff

 

Ägaren har alltid gillat 1927 års T-roadsters sedan han såg en i Hot Rod Magazine för trettio år sedan. Små lätta karosser med fint flyt i linjerna.
 För några år sedan fanns en till salu som han köpte direkt efter tre minuters provkörning. Det är en gammal 1980-tals racebil från Stockholmstrakten som nu renoverats,
 besiktigats och reggats. Roddar kan vara en plåga att köra dubbelvikt med ett knä på varje sida om ratten. Men i den här T27an har varje cm utnyttjats invändigt,
 med normal rattvinkel, tunt ryggstöd och fem cm dyna direkt på golvet. Körställningen är bra med nästan raka ben och armar. Chassit är i 2X4" fyrkantprofil med 3 mm godstjocklek.
 Den har långt axelavstånd, är fyrhjulsinmätt och alla framvagnsvinklar är exakt inställda, så den går rakt och fint.
  Smallblockchevan är byggd av en JAS-mekaniker, med 0-balanserat strokerkit från OHIO Crankshaft. Preppad 350-låda, smidd 1940-tals Fordaxel med 4" dropp och Volvoskivor fram,
 och diffad Chrysler 8 3/4 bakaxel uppsatt i K-link. 400 hkr i en 800 kg bil ger 0-100 på 4 sek med vanliga gatdäck. Det är lika roligt varje gång.

 

 

 

Mvh Ägaren

 

 

 

 

 

Tags: | Categories: Reportage

Kommentarer (1) -

Wemaster i snickarbyxor
Wemaster i snickarbyxor

Riktigt kul reportage, en riktigt grym kärra det där!



Kommentarer är stängt