Hej mina vänner det är en stor ära för mej att skriva om den första hotrodden på denna sida jag skälv gillar hotrods jättemycke tycker dom är fantastiska att kolla på . Denna grymma rod ägs av en riktigt go gubbe i göteborg som föddes med kallet att fixa laga svetsa kapa ja allt som tillhör bilintresset denna man har haft många bilar under sina levnadsår jag har fått lite bilder på några av alla byggen mikael gjort . Så gott folk jag vill ha mera hotrods på sidan maila mej jag kommer direkt och fotar eran bil . Nästa uppdatering hoppas jag ska komma från usa då sella åker till los angeles i morgon den 10 feb jag har bett sella maila mej bilder från usa hmmmm jag är allt lite orolig då sella inte är den bästa på att maila puuu släng ut en v8 i delar sätt ögonbindel på sella jag lovar han sätter ihop motorn men skicka et mail ja där går gränsen , Men till min fördel så har martin sellas pojk lovat att skicka bilder till mej så nu är jag lungn så lite usa bilder nästa uppdatering ha de gott läs nu storyn om den grymma hotrodden / kör lungt steff
foto : steff
foto : micke
foto : micke
foto : micke
foto : micke
foto : steff
foto : steff
Jag heter Mikael Bengtsson är 47 år och bor i Göteborg.
Mitt bil intresse började som 15 åring, då köpte jag min
första mig svets och låg och svetsade rost på släkt och vänners bilar och sedan
utbildade mig till bilplåtslagare.
Mitt första projekt var att bygga om en amazon kombi,taksänka
och två dörras, sedan renoverade jag en Camaro -69 med bigblock ,där
efterförlängde jag en Merca limosin med
90 cm. så den blev 6,40 lång.
Men intresset för hotrod har ju funnits sen 80-talet då
några kompisar började bygga.
Sommaren -07 hittade jag en A-Ford Tudor 1931,som en kille i
Falun hade hämtat hem från Amerika.
Bilen var byggd i början på 80-talet i Ocklahoma med Cheva
305 ,TH 350 låda med cheva bakaxel,så
det fanns en hel del att ändra på eftermitt tycke.
Den SRFO besiktigades och godkändes efter lite justeringar.
Det skulle bli en rullande renovering, vintern 07-08 bytes
elsystemet ut och nya lampor fram och bak och el lås i dörrarna
. Vintern 08-09 målades motorn och framvagn och ny i-beam axel droppad 4 tum monterades.
Vintern 09-10 var det dags för bakvagnen Ford 8 tum med
4-link och luft fjädring, bredda fälgarna och bredda plåt skärmarna bak och
sist tillverka en ny huv.
Vinterns projekt är att byta motor och låda cheva 355 och th
700 R4 byta utväxling med diff, och ersätta plastskärmarna fram med
plåtskärmar.
Få se om prylarna funkar nu till våren så man kan lägga
några lakris remmar på gatan.
Ha det gött micke
20c9db69-4031-47be-9d58-830624e52638|10|4.9
Tags: |
Categories: Reportage